dilluns, 23 de febrer del 2009

AMETLLES GARRAPINYADES

Una recepta de família, de la meva cunyada Rosa. Ella en fa moltes vegades. Sempre que fem algun dinar familiar, treu el pot d' ametlles amb el cafè. Jo n' he fet vàries vegades, però no em surten tant bé com a ella.

Encara que sembli una recepta fàcil de fer, no ho és. S' ha de tenir molta paciència, donçs has de remenar les ametlles tota l' estona ( al voltant d' una hora de rellotge).
Jo aconsello no fer-ne massa quantitat, donçs llavors costa encara més de remenar. Aquesta úiltima vegada n' he fet 200 grams.

INGREDIENTS

Ametlles crues amb pell ( a L' Area de Guissona en venen en unes bossetes de 100 grams) .
Sucre
Aigua.

PREPARACIÓ

Posem les ametlles que tinguem en una tassa o vas o per mesurar-les. Les aboquem en una cassola ( si és de ferro, millor). Hi posem la mateixa mida de sucre ( si tenim 2 tasses d' ametlles,hi posem dues tasses de sucre ). També hi posem la meitat de les mides que ens hagin sortit d' ametlles, d' aigua( en aquest cas, seria 1 tassa d' aigua) .

Posem la cassola a foc viu fins que comenci a espessir l' almívar.

Llavors, abaixem el foc i continuem remenat. Veurem que l ' aigua s' evapora i el sucre es solidifica. No passa res. Hem de continuar remenant.

Aviat veurem que el sucre torna a desfer-se, i es transforma en un caramel. Quan les ametlles estiguin plenes d' aquest caramel , ja estan llestes. Les aboquen en un marbre,i a mesura que es refreden, les podem anar separant.
Per conservar-les bé, les guardem en un pot de vidre.
Ah! La cassola queda molt enganxada de sucre, no us entesteu a netejar-la de seguida. Deixeu-la una bona estona amb aigua i no us costarà gens fer-la neta.

11 comentaris:

Mercè ha dit...

Anna, malgrat l'esforç el resultat és ben bo, oi? I que bones són per anar picant!! ;)

concepció ventura ha dit...

bones, boníssimes, la teva recepta és la que m'ha anat millor!

ANNAFS ha dit...

Concepció,

Gràcies pel teu comentari. M' has fet molt contenta de saber que has provat la recepta i t' ha anat bé!
Ptns.

A peu coix. Núria Sagués ha dit...

M'agrada...m'agrada
Sempre que veig una paradeta pico

ESTONES LLIURES ha dit...

Tinc pensat fer-ne per a un poste que tinc preparat, pel seu color i pel gust hi quedaran molt bé a veure si m'ensurto!

Montse
http://estoneslliures.blogspot.com.es/

Anònim ha dit...

No mha sortir be... perque al posarles al marbre se mhan quedat juntes i no mha donat temps d separarles perque amb 5 segons se mhan solidificat.. com ho he de fer peruqe em quedin ben separadetes?

sapastre1714 ha dit...
L'autor ha eliminat aquest comentari.
sapastre1714 ha dit...

jo les he possat amb una safata amb paper de forn. I si que es veritat que les he anat separant encara una mica calentes

sapastre1714 ha dit...

Moltes gràcies per la recepta. Molt fàcil i molt bones han quedat, tot i que té la seva feina.
Les he fet servir com a base de un tiramisú, en comptes de possar melindros.

Anònim ha dit...

Se'm cremen sempre. És normal? Què estic fent malament?
Gràcies!

ANNAFS ha dit...

Si segueixes les indicacions i ho fas a foc lent i remenant sempre, no se t’ haurien de cremar... potser quan ja estan fetes les deixes encara massa estona al foc... a la foto semblem potser més fosques del que realment queden, amb parts de l’ ametlla on encara s’ aprecien parts clares. Prova a fer aixó, retirar-les abans de foc