diumenge, 30 de novembre del 2008

CONSERVA D' OLIVES ARBEQUINES


Cada any faig uns quants pots d' olives en conserva. Són olives que em donen, i surten molt bones. I el millor de tot és que són fetes amb ingredients totalment naturals. S' hi pot posar diferents tipus d' herbes aromàtiques. També pebre, grans d' all... Jo hi poso llimona per què treu el gust massa amarg de les olives. Sé que hi ha moltes maneres de fer-les. Jo les faig així.


INGREDIENTS


Olives arbequines. ( si són d' un alte tipus, i són grosses, millor trencar-les abans de posar-les als pots, amb l' ajuda d' una mà de morter)

Sal. ( 110 gr. per litre d' aigua)

Herbes aròmatiques. Timó, romaní i sajolida

Limona a trossets

alls

Oli d' oliva


PREPARACIÓ


El primer que hem de fer és posar les olives en un recipient amb aigua, i deixar-les reposar durant 9 dies, canviant l' aigua cada dia.

Després d' aixó, en un recipient posem aigua amb sal (110 gr. per litre). Més o menys haurem de calcular les olives que tenim i els pots que omplirem. Barregem bé la sal per que es disolgui a l 'aigua.

Posem les olives en els pots i també hi anem alternant les herbes aromàtiques, la llimona, l' all...

Omplim el pot de l' aigua amb sal i hi posem per damunt un raig d' oli d' oliva.

Ara hem d' esperar uns 3-4 mesos abans de menjar-les.


20 comentaris:

Anònim ha dit...

Provaré de fer-les. Espero que em surtin bé

Anònim ha dit...

jo també les faig així des de fa molts anys... si, així ho feia la meva iaia ! ... queden molt bones.
Bona recepta

golly ha dit...

jo també provaré de fer-les. No sé si s'ha de prendre alguna mesura especial quant als pots, etc
gràcies

golly ha dit...

no he fet mai conserva d'olives, no sé si el tipus de pot hi fa molt, tampoc si haig de prendre alguna precaució, però en fi ja faré a vaure si tinc sort perquè tinc una olivera molt maca i em fa molta il.lusió.
gràcies

ANNAFS ha dit...

Golly,

Espero que et vagi bé i et surtin ben bones. La veritat, és que fa molta il.lusió si tens una olivera, i conserves les olives a casa.
Els pots poden ser de qualsevol tipus. Jo en faig servir de reciclats ( dels de qualsevol conserva que venen), peró també els pots comprar.
No s' ha de prendre cap precacució especial, només que estiguin ben nets i si vols els pots esterilitzar fen-los bullir una estona en aigua en una olla gran. Quan es refredin una mica els treus i els poses cap per avall damunt d' un drap.
Ara ja els tens apunt d' utilitzar.
Jo a vegdes aixó no ho faig. Simplement els rento be ( si tens rentavaixelles els hi poses) i ja està.
Fins aviat i si tens algun altre dubte, aquí em tens.

pepebotella ha dit...

voldria saber si les olives negres es tracten igual.... gracies

ANNAFS ha dit...

Pepebotella,

De les arbequines de la nostra olivera, n' hi ha de negres i de verdes. Jo les tracto igual, i barrejades.
La meva mare en fa també de negres, tipus d' Aragó, olives mortes.
Primer les congela un o dos dies. Després les posa en sal durant uns quinze dies o tres setmanes mínim , (s' han de tastar per saber si han perdut l' amargor), despres les renta, les aixuga, les posa en un bol amb oli, i les remena bé, que s'impregnin d'oli. Llavors les posa en pots amb herbes aromàtiques.
Espero que t' hagi pogut ajudar, si et queda algun dubte, demana-m'ho.
Fins aviat.

Josep puig campabadal ha dit...

Acabo de posar uns quince k:d·olives despres de posarles amb aigua durant nou dies les he posat amb un balde especial gran que tenen els bacallanes jun amb un sobre dels que tenen ells que ya·sejolida,farigola,orenga,llorer,pebre negre , a? les erbes a sota de tot,olibes a sobre il·aigua salada tapa i espera un parell de messos osigui despres de nadal a menja·BONES OLIVES CASOLANES

Anònim ha dit...

nosaltres ens hem menjat les olives abans de preparar-les, us recomanem no fer-ho. ara provarem de fer aquesta recepta!!!

Rous Raurich ha dit...

Hola, un dubte que em sorgeix: els alls sencers i pelats o sense pelar? Gracies!!

Rous Raurich ha dit...

Hola, un dubte que em sorgeix: els alls sencers i pelats o sense pelar? Gracies!!

ANNAFS ha dit...

Rous,

Els alls els hi poso pelats i sensers.
Que vagi molt bé!

ANNAFS ha dit...

Els alls els hi ppso pelats i sensers
Que vagi molt bé!

Carles LLovera ha dit...

He seguit més o menys la recepta. Les olives arbequines però porten dues setmanes en el pot i es veuen totes Ben arrugades. S'han fet malbé? Per què ha passat? Gràcies

Unknown ha dit...

Hola jo cambio l'aigua durant vuit dies cada dia després envaso amb aigua de garrafa i posu farigola fonoll romaní i una tercera part d'un dent d'all i sempre envaso amb lluna plena després de 4 mesos ja és podem menjar i molt bones a i 100 gr.de sal per 1 litre d'aigua

Unknown ha dit...

Vaig fer aquesta recepta l'any passat. Les olives, boníssimes. Ja m'han donat les d'enguany i les faré igual.

Paul Sellwood ha dit...

Jo ho vaig fer ahir amb 4 olives després de remull de 5 dies i encara estaven aspres, no gaire amargues però la sensació va durar tot el vespre... 😅

Marta ha dit...

Una pregunta que em sembla que ningú ha preguntat. Tinc olives per omplir 6 pots d'uns 400gr i no se si es millor preparar-les en aquest pots o es millor fer-ho en un únic recipient més gran. Què és millor?

ANNAFS ha dit...

En principi, és indeferent. A mi m’ agrada omplir pots petits, ho trobo molt pràctic.

Alexandre ha dit...

Les acabo de preparar així com expliques. En uns mesos ja us diré si ha anat bé!