diumenge, 6 de juny del 2010

MAGDALENES (recepta del Xavier Barriga)

La recepta de magdalenes és una d' aquellles que és bàsica de la reposteria, però que a vegades ens fa una mica la punyeta, perquè costa trobar-li el punt. Ens podem trobar que , estèticament no ens surten com volem, o que tinguin més gust de pa de pessic que de magdalena.
Des que em vaig comprar el llibre del Xavier Barriga " Pan. Hecho en casa y con el sabor de siempre", i he provat la seva recepta de magdalenes , ja no la canvio per cap de les que havia fet amb anterioritat ( i n' havia provat moltes, perquè ens agraden molt les magdalenes i en faig molt sovint). Es fa amb ingredients bàsics que tenim a casa, es prepara amb menys de 20 minuts (després s' ha de deixar un mínim d' una hora a la nevera, aixó sí) i, l' avantatge principal és que surten magdalenes de debó, tan d' aspecte com de gust.


INGREDIENTS


125 grs d' ous ( dos ous grossos o 3 de petits traient-ne una mica)
150 grs. de sucre ( el Xavier n' hi posa 175, però a nosaltres no ens agraden tan dolçes)
60 ml. de llet
190 ml d' oli de girasol
210 de farina de reposteria
1/2 sobre de llevat químic
un polset de sal
OPCIONAL: ralladura de llimona o taronja, canyella...


PREPARACIÓ


Farem servir l' accessori batedor de varilles per preparar la massa.

Batre els ous amb el sucre fins que estiguin espumosos.
Barregem la llet amb l' oli i l' anem afegint a la barreja anterior poc a poc, batent amb la marxa lenta. Apart, barrejar la farina amb el llevat, la sal, i la ralladura de llimona o la canyella.
L' afegim amb dues o tres vegades a la barreja de ous, sucre, oli i llet, i cada vegada batem bé. Acabem de batre bé amb la marxa més ràpida.
Tapem la massa amb un drap i la deixem a la nevera, com a mínim una hora. Si volem la hi podem deixar fins l' endemà.
Repartim, amb una cullera, la massa a les capsules de paper per magdalenes ( a la vegada jo poso les capsules dins un dels motllos especials per magdalenes, també es poden posar dins flameres). Les omplim fins a tres quartes parts. Jo els hi espolso una mica de sucre per dumunt.

Posem les magdalenes en el forn preescalfat a 210 graus, durant 15-18 minuts, depèn del tamany de les magdalenes. Les posem a la part baixa del forn, i és molt important no obrir-lo durant la cocció.

Jo en faig amb nutela, amb crema, amb melmelada. Poso una cullerada de massa a la capsula de la magdalena, i l'¡ acabo d' omplir. També n' he fet sucant-les amb xocolata fondant desfeta al microones.

42 comentaris:

LA COCINERA DE BETULO ha dit...

T' han quedat no bé, sino molt bé d' aspecte. Quin goig que fan!
Petons.

mercè ha dit...

Noia, de les millors magdalenes que he vist!,m'apunto la recepta si dius que després de probar moltes de diferents et quedes amb aquesta, és per alguna cosa!.Gràcies, a veure si per fi em pugen una mica...A reveure anna!

Visc a la Cuina ha dit...

Com t'han quedat: espectaculars! Jo també les vull provar, ara mateix n'agafaria unes quantes!

maia ha dit...

Hola Anna, aquestes magdalenes si que tenen un barret. Jo tambè m'apunto la recepta. Gràcies i petons

Gemma ha dit...

Le sreceptes d'en Xavier Barriga no fallen mai! Aquestes magdalenes t'han quedat espectaculars :)
M'agraden totes les versions que fas, les de melmelada per dins han de ser boníssimes!

El plat blanc ha dit...

Quines magdalenes més precioses!! M'apunto la recepta i provaré de fer-les. No conec en Xavier Barriga. És un cuiner, pastisser? té alguna cosa publicada? Petons

Fem un mos ha dit...

Unes magdalenes molt bones amb totes las versions, semblant de pastisseria.
Petonets

No tot són postres ha dit...

magnífiques aquestes magdalenes!
Jo en faig, amb moltes recceptes diferents i aquestes encara no han caigut, però aviat cauran... ens encanten laes madalenes, de tot tipus!
PTNTS
Dolça

Teresa ha dit...

Quines magdalenes! les apunto! no em queden mai amb tanta pnaxa!
Salutacions!

glutoniana ha dit...

I tu erets la que deies que no et pujaven? Ale ale no et queixaràs que estes t'han quedat millor que les del Barriga :)

josep ha dit...

Quina meravella de magdalenes, estan dient : menja'm!

La cuina vermella ha dit...

Ostres quina bona cara que tenen i quin monyo més maco. M'apunto la idea de la melmelada dins de la magdalena. GEnnial.

Margarida ha dit...

La variant de magdalenes "morenes" amb la xocolata desfeta és original. No la coneixia. Realment t'han quedat unes magdalenes amb un aspecte molt atractiu, i si dius que de gust són les millors que has tastat... fantàstic!

ANNAFS ha dit...

Ana,

Sí, al final tant provar receptes alguna havia de sortir bé!

Mercè,

Si, aquesta masa surt al punt i a més surten unes magdalenes amb un gustet superbo.

Visc a la cuina,

I el millor és que si en sobren es poden guardar uns quans dies, que es conserven molt bé.

Maia,

Donçs prova de fer-les i ja veuràs que et queden molt bé.

Gemma,

Sí que és veritat, jo l' estic utilitzant molt el llibre del Xavier i les seves receptes són una aposta segura.

El plat blanc,

El Xavier Barriga és un forner, que té aquest llibre publicat " Pan. Hecho en casa y con el sabor de siempre". D' ell diuen que és el Ferran Adrià del pa.

Fem un mos,

Les que tenen més sortida a casa meva són les de nutela, però totes son molt bones.

Dolça,

A mi també m' agraden molt, però trobar una recepta adequada m'' ha costat una mica.

Teresa,

Donçs a veure si els hi pots fer treure la panxa! Jo crec que sí.

Glutoniana,

Ja m' ha costat ja, però al final, com que sóc molt tossuda m' he sortit amb la meva, gràcies al Xavier barriga.

Josep,

Sí i quan suten del forn, amb l' oloreta, costa epserar a que es refredin...

La cuina vermella,

Amb melmelada ens agraden molt, sobretot a mi, per esmorçar són perfectes!

Margarida,

Ho vaig veure en un forn. Perquè sempre em fixo molt en les pastes i reposteria per treure'n idees. Surten ben bones.

MOLTES GRÀCIES PELS VOSTRES COMENTARIS.PTNS.

PILAR ha dit...

Noia, quines magdalenes més maques t´han quedat! Per Sant Jordi em vaig regalar aquest llibre i veient el resultat m´hi he de possar ràpidament.
Petons

Anònim ha dit...

Good dispatch and this mail helped me alot in my college assignement. Say thank you you as your information.

marta ha dit...

Ara tinc la pasta a la nevera, d'aquí a mitja hora les ficaré al forn. Ja us diré com m'han quedat

Limonitaparda ha dit...

Amb aquesta recepta he fet magdalenes per primer cop a la meva vida... I han quedat... ESPECTAVULARS!!! Tant d'aspecte com de gust!!

Moltes Gràcies!!!!!!

biscuit ha dit...

Gràcies x la recepta! Ténen tant èxit que ja me la he après de memòria i tot!!

Àngels ha dit...

Mmmmmm....a la meva filla petita i a mi ens encanta cuinar...ara mateix anem a fer la prova!!!!!!!!!!Gràcies per compartir la recepta!!!!

Àngels ha dit...
L'autor ha eliminat aquest comentari.
Àngels ha dit...

Comprovat!! Les hem fet, amb petits canvis per fer-les a la nostra manera i han quedat espectaculars!!!Ara falta tastar-les, n'hem fet amb sucre i farcides de nutella... Me l'apunto, moltes gràcies!!!!

ANNAFS ha dit...

M' alegro molt que t' hagin quedat bé, Angels... Aquesta recepta a mi sempre em resulta i són tan bones...

esther bcn ha dit...

Moltès gràcies, impressionant, ja las hem provat a casa, ho hem fet com un taller i el meu nen que mai menja magdalenes ja en porta dues avui i diu que demà a cole una per enmorzar...... gràcies

London Suburbia ha dit...

mira q n'he probat de receptes per a magdalenes, i només aquesta em dóna el resultat q vull! molt bones i molt boniques. Per cert, ací al Regne Unit venen farina que du ja una mica de rent i em queden igual de bé! Gràcies!!

London Suburbia ha dit...

Mira q n'he probat de receptes per fer madalenes, i aquesta és l'única amb la q estic content: ixen molt bones i molt boniques!! Per cert, ací al Regne Unit venen un tipus de farina que du el rent ja afegit i em queden igual de bé! Gràcies!!

montserrat ha dit...

Hola , demà provare de fer aquestes madalenes, nomes una pregunteta: poses el forn ences dalt i baix??
moltes gràcies

ANNAFS ha dit...

Montserrat, sí el forn a dalt i baix. Segur que et surten molt bones. Que vagi bé!

Joaquina ha dit...

La recepta definitiva de magdalenes veritat ??? per mi les millors, n´agafo una per berenar guapa!!! petons,

Marta ha dit...

Hola!!!

Aquesta tarda he descobert aquest bloc tot buscant una recepta de magdalenes, les he fet i son boníssimes! Crec que és impossible millorar-les.

Però el millor de tot ha estat descobrir aquest bloc, totes les receptes tenen una pinta... MMmmmmm

Així que aquí tens una nova seguidora.

Marta

Anònim ha dit...

Fa dies que amb el meu fill fem magdalenes a casa i mai ens acaben de sortir del tot bé. Hem trobat la teva recepta a la xarxa i ja la tenim com a "preferits". Gràcies per compartir-la i seguirem mirant les teves receptes. Tens uns nous seguidors al Moianès.
Una abraçada.

ANNAFS ha dit...

moltes gràcies, Marta. M' alegro que t' hagin sortit bé les magdalenes, i que el bloc t' agradi.
I anònims del Moianés també moltes gràcies per seguir-me.

Ptns.

El Paller de Cal Gatnau ha dit...

Hola!! També nova segidora i gràcies a les teves magdalenes!!!! Les vaig fer ahir al vespre i ja no en queda ni una!!! Tot un èxit!! Gràcies!!

Unknown ha dit...

Hola Anna,

Dema mateix probare com queden,espero que bé.Només una cosa: quantes magdalenes surten amb aquesta recepta? Necessitaria que m' en sortissin unes 20.Moltes gracies!

Unknown ha dit...

Hola Anna,

Dema mateix probare com queden,espero que bé.Només una cosa: quantes magdalenes surten amb aquesta recepta? Necessitaria que m' en sortissin unes 20.Moltes gracies!

ANNAFS ha dit...

Cirstina,

Suposo que he arribat tard i ja les has fet, però et volia dir que te'n poden sortir unes 15. Depèn també del tamny que les facis, es clar. Si en vols 20 o les fas més petites o dolbes la recepta i llavors te'n sobren...

Mireia ha dit...

No havia fet mai magdalenes i t'haig de dir que son les millors que he provat mai, gràcies!

ANNAFS ha dit...

Moltes gràcies, Mireia. Segur que ara en fas molt sovint!

Anònim ha dit...

Hola, Anna,

Jo les he fet però utilitzant la varilla manual. M'han quedat olioses. Potser és perquè hauria de fer servir un batedor de varilles elèctric.

Gràcies.

ANNAFS ha dit...

Segur que sí, que ha estat per aixó. jo no he fet servir mai un batedor manual, però sens dubte és millor l' elèctric, perquè amb el manual és molt dificil d' integrar tots els ingredients i que quedin ben esponjats.
Potser a la recepta no ho vaig posar gaire clar, ho sento!
fins aviat.

Laura ha dit...

Hola Anna!! Moltes gràcies per compartir les teves receptes! He fet les magdalenes (era la meva primera vegada!!) i han sortit delicioses.

Ara em toca provar les altres receptes! :)
Una abraçada i gràcies de nou!!

Laura

MAI ha dit...

Jo les estic acabant de fer i de moment pugen molt i tenen bona pinta,ja us diré què tal de sabor!!
primera vegada que en faig!!!!