diumenge, 5 de juliol del 2009

GALETES D' AVELLANA


Són unes galetes molt bones i l' olor que fa la massa quan la prepares...

Aquesta recepta és del llibre "Coques i galetes" de la Lluisa Jover


INGREDIENTS

1 ou
100 gr. de mantega
100 gr. d' avellanes torrades ( més unes quantes més per decorar)
75 gr de sucre
100 gr. de farina
1 culleradeta de llevat en pols


PREPARACIO

Triturar les avellanes.

Posar la mentega tova ( no desfeta) en un recipient amb el sucre i batre-ho. Afegir l' ou.

Afegir la farina , el llevat i les avellanes

Barrejar bé.

Amb dues cullaretes anar fent boles petites ( una mica menys que una nou) i posar-les en una plata untada amb mantega, una mica separades unes de les altres. Posar al damunt mitja avellana ( o sensera) per decorar.

Posar-les en el forn preescalfat uns 10-15 min a 190-200 graus.

11 comentaris:

josep ha dit...

Anna,
M'has tocat el punt dèbil. Sóc el més semblant al monstre de les gal·letes, i les que porten avellanes o ametlles per a mi són el "summum".
Ua abraçada

Lídia ha dit...

mai he fet galetes, quan he llegit lo de la olor m'ha semblat com si llegis un comte , o mirés una peli d'aquestes de vida de poble, quan la mare prepara les galetes ......ui quin rotllo que t'estic fotent jajajajaja

ptns wuapa!

bajoqueta ha dit...

Jo les veig faciletes eh? I queden molt bé amb l'avellana :)

La cuina vermella ha dit...

Hola bonica, doncs com a en Josep les galetes també ens pirren!! les teves son genials. Molts peton.

MAR ha dit...

Mmm galetes m'encanten i a sobre d'avellana, jo nomès n'he fet de les típiques de cafè de pasta . .i fa mil anys serà questió de renovar-nos una mica ..

Petonets

No tot són postres ha dit...

Que bones, que bones per fer amb "vellanes" de Reus!!! Ja les tinc a la llista de pendents
PTNTS
Dolça

Gemma ha dit...

Cruixents i amb l'avellana ben torrada són les meves preferides. Em sembla que fins aquí m'arriba l'oloreta d'aquestes galetes acabades de sortir del forn...

ANNAFS ha dit...

Josep,

Donçs la versió femenina del mostre de les galetes dec ser jo: m' encanten.
ptns.

Lídia

L' olor és veritat que et transporta a un altre món iaquestes ja fan olor abans de ficar-les al forn...
ptns.

Bajoqueta,

Són molt faciletes de fer i es mengen de ràpid...

Amics de la cuina vermella,

Ja veig que som molts a qui les galetes ens pirren...
ptns.

Mar,

Jo en faig de molts tipus. Si en compro s' acaben fent malbé a l' armari, si les faig jo no en queda cap...

Dolça,

Dons feta amb les "vellanes" de Reus han que quedar fantàstiques...

Gemma,

A més és que es desfan a la boca. Queden mot bones, de debó.
ptns.

illetapitita ha dit...

Unes galetes ben senzilletes i que bones que han d'estar!
M'agrada com queden les avellanes a les galetes.
Una abraçada!

Margarida ha dit...

Aquest llibre està molt bé, sobre tot quan un pensa que això de la cuina és una cosa complicada. Llegint-lo t'adones de lo fàcil que és fer galetes, pastissos.... I veient que tot queda tan bo, t'animes a fer-ne més, oi?
A l'estiu no faig galetes, perquè em vénen més de gust a l'hivern, però reconec que si en tingués al davant, no en deixaria cap al plat!

Mercè ha dit...

Oh, que bones aquestes galetes d'avellanes!! I ja m'imagino la oloreta... mmmm!!! :)
Petons!