dijous, 22 d’abril del 2010

UN PA DE ST. JORDI I UNA RECOMANACIÓ

L' any passat vaig fer un pastís de St. jordi( si voleu veure la recepta cliqueu "aquí") , de moment aquest any, un pa.
I l'he fet seguint una recepta bàsica de pa del Xavier Barriga, del seu llibre "PAN . Hecho en casa y con el sabor de siempre". Un llibre que voldria recomanar a tots els qui els agrada fer pa. Hi ha molt bones receptes; pans de totes menes, pasta de full, de croisants, de pizza.. explicades de manera clara i senzilla, amb bones fotografies. Consells i recomanacions per fer tot el procés de l' elaboració del pa: l' amasat, el llevat, donar forma als pans, coure'ls...
He fet servir la recepta " pan para bocadillos en sistema directo" , i he seguit les seves instruccions ( el que passa que jo he fet el procés d' amasar amb la panificadora) , i a l' hora de coure el pa, l' he cuit en una cassola de pirex: és l' única manera que trobo que la crosta del pa em quedi cruixent, no sé si no ho faig bé o el meu forn no les té totes...En fi, amb cassola de pirex em queda al punt de cruixent que ens agrada a casa.

INGREDIENTS

300 ml. d' aigua
10 grs de sal
1 culleradeta de sucre ( el Xavier Barriga no n' hi posa, però jo trobo que així la massa puja més)
500 grs. de farina de força
5 grs. de llevat fresc.

50 grs. de sobrasada per untar
50 grs de formatge ratllat (jo hi vaig posar parmesà)
3 o 4 nous trossejades petites.

PREPARACIÓ

Posar els ingredients (menys el formatge, la sobrasada i les nous) per l' ordre que estan escrits a la cubeta de la panificadora. Engegar un programa d' amasat. La meva panificadora té un programa que és d' amasar i llevar. L' hi he posat i l' he deixat que amasés uns 20 minuts (sense que llevés).
Dividim la massa en dues parts: una, una mica més gran que l' altra ( amb una hem de fer 4 barres, i amb l' altra 5)
En una part hi posem la sobrasada i la tornem a posar a la cubeta de la panificadora. Que amasi de nou uns 20 minuts. La retirem i la posem en un bol on hi hem espolsat farina i la tapem amb un drap.
A l' altra part hi posem les nous i el formatge. Amasem a la panificadora també 20 minuts.
La retirem i també la posem en un bol tapada amb un drap. Deixem llevar les dues masses en lloc càlid durant uns 45 minuts.
Ens espolsem farina a les mans i amb la massa vermella fem 4 tires i amb l' altra 5. Les coloquem, alternant-les a la tapa de la cassola de pirex untada amb oli i espolsada de farina.

Deixem llevar durant 1 hora i mitja, tapada amb un drap.
Escalfem el forn a 230 graus i hi posem el pa tapat amb la cassola. El deixem durant uns 45 minuts.

Aquesta cassola és força gran, té uns 28 cm de diàmetre. A mi m' ha quedat bé però també ho podem fer amb una de quadrada o ovalada. També podeu coure el pa al forn sense la cassola, ruixant les parets del forn amb aigua una estona abans de posar-hi el pa per crear humitat.

Que passeu una bona diada!!!

20 comentaris:

LA COCINERA DE BETULO ha dit...

Quina bona pinta Anna. Jo demà volía fer una pa de Sant Jordi una mica diferent, però no tenía gaire clar con fer per quedar els colors separats, m' has donat l' idea. Gracies bonique.
Petons.

Anònim ha dit...

Que bé que t'ha quedat Anna! Jo ahir pensava, quin és el menjar típic de Sant Jordi? No hi havia res que se'm passés pel cap i avui al matí, quan he vist les entrades de pa he pensat, carai, aquesta no me l'esperava. No només conec un turró de Sant Jordi que es fa per Nadal al meu poble i que la Mercè una vegada en va parlar, però no té res a veure amb la diada de demà.
Una forta abraçada i ens anem visitant guapa.

dolorss ha dit...

Te un aspecte sensacional, m'agrada molt també cruixent.

Que passis una bona diada.

Petons

Lídia ha dit...

Molt maco i molt català

Que no et falti la rosa demà eh!!!

petons

Gent jove pa tou ha dit...

Quina bona pinta!! Nosaltres el tenim pendent fer fer-lo!!!

Fem un mos ha dit...

Ta quedat millor que a molts forns
Petons

Carme R. ha dit...

fá molt bona pinta, ha de ser molt bó! Bona diada i mooltes roses!

La cuina vermella ha dit...

Estimada amiga, t'ha quedat genial, molt i molt ben fet, segur que la teva família s'ha posat les botes!!
Petons a les teves nenes, sobretot a la Mireia!!
Feliç Diada, guapa.

El cullerot Festuc ha dit...

M'encanta el pa de St. Jordi xo com que sóc alèrgica a les nous em toca fer-lo per gaudir-ne! T'ha quedat fantàstic!!!!
Petunets,
Eva.

mercè ha dit...

Quina meravella de pa, ha quedat perfecte!FELIÇ SANT JORDI!

maia ha dit...

Hola Anna, te un aspecte bonissim. Feliç dia de Sant Jordi,;)

Mercè ha dit...

Anna, t'ha quedat un pa de St Jordi genial!! A mi, també només em queda cruixent amb la pyrex. I crec que això és degut al forn.
Feliç Diada de St Jordi! Petons!

Reme y Núria ha dit...

Aquest any toca pastís, el proper pa, guardo la teva recepta,
A mi em van regalar el llibre l'altre dia i la veritat que és
fantàstic.
Salutacions

Visc a la Cuina ha dit...

Gràcies per la recepta. Tan bon punt l'he vist m'he posat a fer-lo. Ara està llevant, només em falta coure'l. Em sembla que el resultat serà espectacular. Bona diad!

Gemma ha dit...

T'ha quedat un pa precios, amb els dos colors molt ben marcats. I m'imagino que amb el gustet de la sobrassada deu quedar molt gustos.
Bon Sant Jordi!

El plat blanc ha dit...

T'ha quedat un pa preciós!! Sembla fet d'un forn professional. Deu ser boníssim. Gràcies per penjar la recepta.Visca sant Jordi!! petons. Mercè V.

Margarida ha dit...

A mi també m'agrada el pa cruixent! I ja ho havia sentit això de tapar-ho amb pirex. Però m'agrada més el pa de barra que el pa de pagès, perquè té els crostonets, que me'ls menjo jo!
Petons

Eva Flores ha dit...

Et va quedar perfecte el pa!

ANNAFS ha dit...

Moltes gràcies a tots pels vostres comentaris!
La veritat és que el pa de St. jordi es va acabar de seguida, i en faré altres vegades encara que no sigui el dia.
Espero que hagueu passat un dia de St. Jordi ben feliç!

PTNS

glutoniana ha dit...

Bo perquè si. Jo l'any passat en vaig fer però no va quedar molt bonic visualment :)

M'agado la idea de la cassola de pirex,tothom en parla molt bé.