diumenge, 7 de desembre del 2008

CONSERVA DE TUNYINA


L' altre dia vaig trobar a internet una recepta per fer conserves de tunyina. La vaig trobar interesant i la vaig provar. Aquell dia a la peixateria no hi havia tunyina, però si un altre peix de la mateixa família anomenat melva ( força més econòmic que la tunyina) . He de dir que va quedar molt bona la conserva.

Molt diferent de les que podem comprar. No és difícil de fer i el resultat val la pena.

Jo vaig comprar el peix senser ( devia fer 1.7oo gr. ) i la peixatera li va treure l' espina central i el cap i les tripes)


INGREDIENTS


Tunyina, melva, (potser fins i tot aniria bé amb verat)

sal ( 100 g. per litre d' aigua)

oli d' oiva

1 fulla de llorer.


PREPARACIÓ


Es talla el peix a trossos d' uns 5 cm.

Posem aigua amb sal en una olla. Depenent de la quantitat de peix hi posarem més o menys aigua. Jo hi vaig posar 1.5 l d' aigua. El peix ha de quedar cobert d' aigua.

Quan l 'aigua bull, hi posem la fulla de llorer i el peix. Ho deixem coure 30 minuts.(Si el peix fos molt gros el deixariem coure més estona)

Quan el peix és cuit el treiem de l'olla i li treiem la pell i les espines que hi hagi. L' anem col.locant als pots que han d' estar ben nets. Els omplim d' oli d' oliva. Els tapem i els fem bullir al bany Maria durant 1/2 hora.