dijous, 26 de febrer del 2009

IOGURTS DE CASA


Els iogurts fets a casa són molt bons....Jo tinc una iogurtera però també es poden fer al forn, mantenint-lo a una temperatura d'uns 45-50 ºC durant unes 6-8 hores fins que quallin. I si els podeu fer amb llet fresca,  llavors són encara millor.

Nosaltres ens els mengem amb fruita i mel. Una mel completament natural , de romani, que té el meu pare, que es dedica com a hobby a l' apicultura.

La combinació de fruita, iogurt i mel, no podria ser més saludable.


INGREDIENTS


1 Iogurt natural.

1000 ml. de llet sensera.





PREPARACIÓ

Escalfem la llet (tèbia). En un bol barregem el iogurt amb una part de la llet. Hi incorporem la resta de la llet i remenem  bé.  Aboquem la barreja en els pots dels iogurts. Els posem a la iogurtera ( jo els hi deixo tota la nit).

Els traiem de la iogurtera, els tapem, i a la nevera.

Els podem servir abocats en un bol, amb fruites i mel.

3 comentaris:

la vella carmanyola ha dit...

Nosaltres també els fem a casa el s iogurt però nosaltres no i posem la nata i encanvi i posem dos cullerades de llet en pols.

Ja provaré de fer-los com fas tu a veure si tenen exit!!

Fins la propera!

Mercè ha dit...

Anna! Jo els faig molt semblants però sense nata. Queda més cremós així? Buff, amb la llet acabada de munyir són...mmmmm!! Llàstima que ara, sanitat ja no deixi vendre llet com es feia abans! Encara recordo de petita anant amb la cantina a buscar la llet tot passejant!! :)
I com tu dius, amb la mel i la fruita... més saludables impossible!!
Petons!

ANNAFS ha dit...

Amb la nata queda molt cremós i a noslatres ens agrada més...
El problema és que engreixa més Però que hi farem!
Ah Mercè, jo també recordo quan de petita ens portàven la llet a casa acabada de munyir...