diumenge, 13 de juny del 2010

CARPACCIO DE LLAGOSTINS AMB BOLETS (carreretes)


Al Berguedà, estem de sort perquè tenim bolets frescos durant gran part de l' any. Ara, a la primavera, tenim carreretes, moixerons; al principi de la primavera també vam tenir les múrgoles.
La recepta d' avui és una adaptació meva a la que ens va ensenyar a fer el Màrius Ferrer en el curset de cuina amb bolets a Cal Rosal. Ell la va fer amb altres tipus de bolets i la podríem fer també amb xampinyons o amb gírgoles, que sempre en trobem a la botiga. O hidratant uns bolets secs.
Tot i que el carpaccio ha de ser cru, jo aquest el poso uns minuts al forn, perquè no ens agrada cru, però també s' hi pot fer, si a algú li agrada més.
Jo ho faig com a entrant o formant part d' un aperitiu, una porció petita per cadascú. Si ens l' hem de menjar de primer plat, haurem d' augmentar les quantitats.


INGREDIENTS

15-20 llagostins crus de mida mitjana
250 grs. de bolets frescos ( si fossin secs, la meitat)
2 cebes tendres
Julivert
oli d' oliva, sal, pebre

PREPARACIÓ

Pelem els llagostins i reservem els caps. Posem les cues entre dos trossos de paper de plàstic i els aplanem tot picant-los amb força amb una mà de morter (el Màrius ho va fer amb la base d' una paella). Els reservem al congelador perquè agafin cos.

Tallem la ceba en juliana i la fregim amb oli d' olia. Afegim els bolets, salem i empebrem i continuem fregint fins que estigui tot cuit. Els retirem de la paella, deixant-hi l' oli, si cal, n' hi afegim una mica més. Apretem els caps dels llagostins per extreure'n el coral. I el posem a la paella amb l' oli que havíem reservat. Donem un parell de voltes.

Treiem el carpaccio del congelador, l' emplatem i el posem un parell de minuts al forn a 180 graus perquè es faci una mica. Aboquem la barreja de ceba i bolets per damunt i ho amanim amb la salseta del coral dels llagostins. Espolsem amb julivert picat.

A casa, ens ho mengem tebi. Si es refreda, ho poso uns segons al microones per atemperar-lo.


17 comentaris:

Glòria ha dit...

Els carpaccios els trobo molt elegants però em passa com a tu, que no m'agraden les coses crues, per tant, jo també el posaria una miqueta al forn.

mercè ha dit...

Em sembla una recepta boníssima, i jo també estic amb tú: passaria els llagostins pel forn.Quina sort tenir tants bolets...A reveure anna!

Visc a la Cuina ha dit...

Un plat de luxe: m'encanta i jo sí que me'ls menjaria crus!

LA COCINERA DE BETULO ha dit...

Una bona recepta, però jo també m' estimo més passar-los pel forn.
Petons.

Gemma ha dit...

Quina sort poder gaudir d'uns bons moixernons... m'encanten!
Un carpaccio semblant ens va enseyar la Mireia Carbó. I com a la majoria, una mica cuit també m'agrada més ;)

BAG ha dit...

Hola ¡Bon dia! ¡Boníssima recepta!

Som l'equip de la Sirena i estem realitzant un concurs de vídeo receptes al nostre blog, ens encantaría la teva participació. Et deixem el link per si t'animes:

http://blog.lasirena.es

¡Moltes gràcies! :)

El plat blanc ha dit...

A mi també em costa menjar plats crus encara que aquest plat té una pinta exquisida!! i si el poses una mica al forn s'ha acabat el problema!! Petons

glutoniana ha dit...

Com a mi els bitxets no m'agraden m'agafaria un bon plat de bolets, dels que sigue sense mania :)

Quina sort poder menjar-ne quasi tot l'any, és tot un luxe!

Lídia ha dit...

quina delicattessen de plat Anna, felicitats

Teresa ha dit...

Quin luxe de bolets!! vinc de família boletaire...i ara ho trobo a faltar! encara qu a casa no poden faltar, unes bones carreretes, un moixernó en conserva...
Un plat exquisit!

Fem un mos ha dit...

Quina sort que teniu amb als bolets, a mi tampoc m’agraden crus, dons el toc de cocció queda molt be, i amb les carreretes deliciós.
Molts petons

dolorss ha dit...

Quin mar i muntanya mes fi, bona combinació.

Petons

Reme y Núria ha dit...

Els peixos crus, serà que no em van, no se perquè.
Aquest teu la veritat és que t'ha quedat molt bé
Petons

Eva Flores ha dit...

no he tastat mai un carpaccio de llagostins, gràcies per compartir la recepta!
pt!

maia ha dit...

Quina recepta més bona, la probare i també pasada per el forn;)Ptons

ANNAFS ha dit...

Hola,

Ja veig que la majoria us estimeu més el carpaccio passat pel forn!
Espero que proveu de fer-lo, qualsevol tipus de bolets pot anar bé... I sí, el Berguedà és una comarca amb sort. I aquest any, amb el que està plovent potser tindrem una bona temporada.

Moltes gràcies pels vostres comentaris i ptns.

ANNA

PILAR ha dit...

M´ha afegeixo a passar els llagostins per el forn! Jo tampoc sóc de carns i peixos en cru. Al sabor i aroma que li deuen donar els bolets als llagostins l´imagino delicios. Hi haurà que provar-ho. Una recepta fantàstica!
Petons!