dilluns, 19 de juny del 2017

TAPA DE MELÓ AMB FORMATGE DE CABRA, ALFÀBREGA I ROMANÍ.



 Fa unes setmanes dintre de la campanya de "Benvinguts a pagès" vam tenir l' oportunitat de visitar la formatgeria Cuirols a La Nou de Berguedà, en un indret bucòlic amb unes vistes impressionants..


La  formatgeria funciona des del 2007 de la mà de Josep Venturós. Fan formatges de quatre tipus amb llet de les seves cabres.Treballen amb la llet crua, sense pasteuritzar, per tant es potencia molt més el gust de la llet.
El formatges es poden comprar directament a la formatgeria, així podeu aprofitar per visitar la comarca i fer una mica de turisme ( jo sempre escombro cap a casa.... hahahaha). Podeu consultar a la seva web si els podeu trobar en algun lloc més.  Elaboren quatre tipus de formatge, no sabria dir quin més bo. Jo en vaig comprar un tros del "de l' àvia", que és inspirat en el que feia l' àvia d' en Josep i té un procés de maduració de 3 o 4 mesos. És d' un sabor exel.lent!



Volia fer una amanida o alguna recepta lleugera amb aquest formatge i voltant per la xarxa em vaig trobar amb aquesta recepta del gran Sergi de Meià, a la web de Cal Pereto  i de seguida vaig pensar en provar-la per tot aixó dels contrastos que em van semblar molt encertats. Ho vaig servir com a tapa i va tenir molt d'èxit. Us animo a provar-la!!, la tindreu llesta en pocs minuts, es refrescant i sorprenent.


INGREDIENTS

Meló
formatge curat de cabra
un grapat de pinyons
flor de sal
pebre negre
unes fulles d' alfàbrega fresca i romaní
vinagre de vi dolç
oli d' oliva extra

PREPARACIÓ

Tallem el meló, hi posem el formatge a llesquetes fines per damunt i els pinyons. També les herbes tallades fines i amanim amb el pebre, l' oli, el vinagre i la flor de sal.



2 comentaris:

Cristina ha dit...

Estàs que te sales! serà la Patum que et dóna idees?? jejeje

Anònim ha dit...

M'agrada molt el tipus de fotografia i els colors, et felicitu.