diumenge, 2 d’octubre del 2011

"TIGRES" AMB ROVELLONS


Ja m' agradaria dir-vos que aquests rovellons són frescos i els he collit als boscos del Berguedà, però aquest any de moment no es presenta gens bo pels bolets, i no n' hi ha o n' hi ha molt pocs. Així que, com que tinc moltes ganes de provar receptes amb bolets, m' he de conformar amb els que tinc encara confitats o assecats de la passada temporada.
Aquests musclos farcits, tigres, tenia ganes de provar-los amb bolets, i  la veritat és que  no en va quedar cap dels que vaig fer (aixó vol dir que van agradar).

INGREDIENTS

1kg. de musclos (aquests, de roca)
200 grs. de gambes pelades
150 grs. de rovellons (o altres bolets)
50 grs. de farina
1 ceba
200 ml. de llet
julivert, alls, oli d' oliva

Per arrebossar: pa ratllat i  2 ous batuts

PREPARACIÓ

Netegem els musclos i els fem obrir al vapor. Els traiem de la closca (que les reservarem). Els piquem a trossets, juntament amb les gambes. Posem la ceba i un all picats a sofregir amb oli d' oliva. Afegim els musclos i les gambetes. Deixem que es fregeixin una mica. Reservem.
Fem fregir els bolets en una altra paella amb oli d' oliva, una mica de julivert, sal,  i un all senser que després retirarem. Els piquem ben petits.
Els ajuntem a la paella del sofregit dels musclos i les gambes. Afegim la farina i la llet poc a poc (si ja queda bé de cosistència, no cal que li posem tota), remenem, rectifiquem de sal i ho posem en un plat perquè es refredi.
Netegem molt bé una part de les closques dels musclos ( més o menys la meitat) i les omplim amb la barreja anterior. Els pasem per ou i pa ratllat i els freigm amb oli abundant.
Si en tenim masses, podem congelar-los abans de fregir-los.



22 comentaris:

Josepb.Menja de bacallà. ha dit...

Anna; Amb tingut, "telepatía"...
quant hem fet les nostres respectives receptes...
Aquets "tigres" amb rovellons, són -millor dit eren- expectaculars, doncs tu ho has definit molt bé, es van acabar.
Una bona manera de fer-los, i bons de ben segur.
Que vagi de gust Anna¡¡ :-D

Anònim ha dit...

Tinc moltíssimes ganes de fer tigres des que els vaig provar fa anys... i amb rovellons ja han de ser més que fantàstics!
Un gran plat... esperem que aviat els poguem fer amb bolets collits als boscos catalans!
Petonets
Sandra

Gemma ha dit...

Està sent un inci de temporada nefasta :(
Tinc pendent provar aquest plat des de fa molt temps, a veure si m'animo ;)

Miquel ha dit...

cuando he visto el titulo he pensado bien¡¡ ya hay rovellons en el Bergueda,pero veo que no, en fin a esperar a ver si cambia la cosa.Me parece muy buena la idea de los mejillones con rovellons,tomo nota
bona setmana
peto

Visc a la Cuina ha dit...

Noia, avui t'has superat, això ha de ser una passadaaaaaa! I a veure si plou!!!

QUIMA ha dit...

Mira le musclos m'encantes I els rovellons també, així que molt bona combinació. A veure si plou una miqueta i podem surtir a buscar bolets ben aviat:
petons

LA COCINERA DE BETULO ha dit...

Uns tigres mar i montanya que es veuen molt bons.
Petons.

Catieu ha dit...

A veure si aviat plou..... I aquests tigres es veuen deliciosos, amb els rovellons han d'estar molt i molt bons.
Petonets guapa

Bon Tiberi ha dit...

Aquests tigres han de ser boníssims!
A veure si la pròxima vegada els pots fer amb bolets del Berguedà; aquí segur que la família lleparà els plats!!
Petons!

Anna ha dit...

Musclos farcits de bolets i gambes i fregits?? Això sí que no ho havia vist mai!! Però la combinació ha de sortir bona per força... :)

Molts petonets!! :D

Eva Flores ha dit...

una proposta molt interessant!

Cristina ha dit...

No ho passeu gairebé si no hi ha bona collita, oi? Esperem que caiguin xàfecs que ja fan falta...I encara que no siguin frescos aquest plat és fantàstic.

Cuinagenerosa ha dit...

sort que vas ser previsora, oi? tens sort si et queden reserves, perquè em temo que aquest any, de bolets en veurem ben pocs.
jo no he fet mai tigres, i presentats així, la veritat és que estic segur que m'agradarien.

Alfons ha dit...

Aquest any això dels bolets serà dur... i més si com jo, que no en tinc de "reservats" ... però en prenc nota, que ja vindran temps millors... ja

Joaquina ha dit...

Apa noia!!!! Quin tiberi, els tigres m´agradan molt però si hi afeguim rovellons, pot ser un escàndol... Molt bona proposta. Petons,

El cullerot Festuc ha dit...

Que bons que son els tigres!!! Pero tenen una feinada que deu ni do!!! Jo aprofito quan anem a casa els meus pares que a ma mare li queden boníssims!! Li diré lo dels rovellons! :)
Petunets,
Eva.

Fem un mos ha dit...

Aquests tigres amb rovellons tenen de ser deliciosos doncs tots dos productes m’encanten, queda anotada la recepta, per quan tinguem bolets
Petons

el taller de cuina ha dit...

Llàstima que aquest any els bolets ens els haurem de pintar a l'oli.
però la idea d'aquests tigres la trobo genial, que bons!!

Mercè ha dit...

Anna, l'any passat va ser un any boníssim pels bolets i aquest any amb aquesta calor serà nefast com tu dius. :(
I aquests musclos farcits amb les gambes i els rovellons deuen quedar boníssims!
Petons!

Sònia ha dit...

Hola Anna!!! No et pots imaginar la il·lusio que m'ha fet trobar el teu bloc!!! Buscava per internet a veure si trobava per intentar fer galetes de ceps (despres de tastar les d'Olvan... no puc mes que intentar-ho!! jajajaja) i t'he trobat!!! ^___^
Si mires la darrera entrada del meu bloc (costelles de porc...) podras entendre perque m'he posat tant contenta....
Ja hem quedo com a seguidora perque no em vull perdre res de res!!!! QUe aquestes tigres fan una goig... mmmmm... M'encanten!! I si a sobre tenen rovellons... quin esclat de sabors!!!
Doncs, molt bon cap de setmana!!! A veure si comencem a trobar bolets... que nosaltres encara ni ens hem estrenat!!! grrrr..
Un petonas
Sònia

ANNAFS ha dit...

Hola,

Doncs sí que és mal any pels bolets, i de moment sembla que de ganes de ploure, poques...
La veritat és que encara em queden algunes "reserves" i si no faré les receptes que tinc pensades amb gírgoles o xampinyons, s' ha de buscar recursos...
Espero que us animeu a fer aquests tigres tan bons, tot i que com bé diu l?eva, són una laboriosos de preparar però quedan molt bons.

Moltes gràcies pels vostres comentaris. Ptns.

glutoniana ha dit...

Aquí si no plou la temporada de rovellons no sé com acabarà :)

Curiosa manera de preparar els tigres :)

Las recetas de Glutoniana