diumenge, 10 d’abril del 2011

FILET DE PORC CARAMELITZAT A LA MEL


Aquest llomillet el podem servir com a segon plat o posar els talls damunt unes llesquetes de pa per fer uns "montaditos ".


INGREDIENTS


2 llomillets o filets de porc
2 cebes
2 alls
3 cullerades soperes de mel
pebre
branques de farigola (o sajolida)
1 copeta de brandi o conyac
oli d' oliva, sal


PREPARACIÓ


En una paella amb oli d' oliva calent, saltegem els filets sensers.
Els retirem i en el mateix oli fregim la ceba picadeta i els alls sensers. Pintem els llomillets amb la mel i els salem i empebrem. Els posem a la paella i cobrim amb el brandi, afegim la sajolida o la farigola, tapem i el deixem a foc lent fins que sigui cuit i s' hagi reduit l' alcohol.
El tallem i el servim.
Si al tallar-lo el trobem massa cru pel nostre gust, podem passar els talls per la paella uns moments.

12 comentaris:

PILAR ha dit...

Las dues versions les trobo delicioses però em quedo amb la versió "montadito" que per un pica-pica ha de quedar deliciós. Acabo de veure també el mini reportatge de La Cuina de la Memòria. Gràcies per posar l´enllaç
Petons!

La cuina de l'Eri ha dit...

Hola,
Crec que les dues versions són esplèndides! I amb la farigola o sajolida, tinc toc de frescor més bo! Petonets

Visc a la Cuina ha dit...

Té un aspecte deliciós, m'agrada la idea de fer un montadito amb aquesta carn tan melosa!

Gemma ha dit...

El contrast dolç lliga molt bé amb la carn de porc. Un plat per triomfar segur!

Catieu ha dit...

Que bo!!! La versió del montadito m'ha agradat molt. Aquest tipus de sopar m'encanten.....

Cristina ha dit...

M´ha encantat la versió montadito...Trobo que és un bon contrast, el pa amb la mel i el filet.

jomateixa ha dit...

Em menjaria bé les dues versions, però el suquet deu estar... ummm

Lídia ha dit...

kina bona idea amb la llesqueta de pa, el llom que per si sol és bastant soset amb aquesta salseta segur que es menja amb facilitat

bon cap de setmana

Glòria ha dit...

Una idea molt bona, amb contrast de sabors i a més, sembla que no dóna massa feina de fer, que això també interessa!

QUIMA ha dit...

Ana que bo aquest llomillet de porc, Tant en montadito com a plat.
Petons

Anònim ha dit...

Thought I would comment and say neat theme, did you make it for yourself? It's really awesome!

FS Gironella ha dit...

ANNA: AL TINC AL MEU BLOC DEL FUTBOL SALA GIRONELLA, GRACIES. JOSEP RUSIÑOL