diumenge, 27 de juny del 2010

RAP A LA PROVENÇAL

Aquesta és una de les receptes del curs de cuina d' Els Casals. L' amanida provençal la podem acompanyar amb altres peixos, i també hi podem posar patates o cigrons, convertint-la en un plat molt complet.
Jo vaig utilitzar cues de rap, que ja tenia a casa congelades. Si la fem com l' Oriol, amb rap fresc i fen servir els lloms sense l' espina central, guanya més.
La provençal, l' hem de fer unes 2 o 3 hores abans de menjar-la perquè es macerin els ingredients. El rap només és fet a la planxa a l' últim moment.


INGREDIENTS

Rap ( 1 o 2 trossos o una cua per persona)

Amanida provençal

Tomaquets xerris, 8 o 10 uts. O 2 tomaquets de mida gran tallats petits.
1 o 2 cullerades de panses hidratades
1 ceba tendra de mida mitjana
1 porro
un parell de brots d' alfàbrega fresca
un grapat d' olives negres d' Aragó o Kalamata.
Porradell
50 grs de formatge fresc ( vaig fer servir una terrina individual)
codonyat ( uns 50 grs )
un grapat de pinyons
1 cullerada de sèsam (opcional, jo n' hi vaig posar)
vinagre de mòdena, oli d' oliva, sal ( si pot ser, màldon)


PREPARACIÓ


Farem l' amanida provençal un parell d' hores abans de menjar-la.
En un bol gran, hi posarem tots els ingredients tallats petits. A les olives, els haurem tret el pinyol i tallades per la meitat. Els tomaquets, a trossets.
La ceba i el porro, els vaig tallar a juliana i després els vaig escaldar refredant-los tot seguit amb aigua ben freda i gel, perquè no fossin tan coents.
Amanim la provençal amb vinagre de mòdena i oli. La sal, la hi posarem abans de servir.
Reservem a la nevera.
El rap el farem amb la planxa ben calenta, a foc viu, uns minuts per cada banda, vigilant que no es cogui massa.
Servim el rap acompanyat de la provençal.

16 comentaris:

MaryLou ha dit...

Molt bo aquest rap!!! em copio la recepta amb el teu permís!!
Petonets

Glòria ha dit...

Una recepta per gaudir de tot el sabor del rap, acompanyat d'una amanida ben atractiva. I si és de l'Oriol Rovira, garantia segura!. Gràcies per compartir-la!. Ens n'explicaràs més, oi?.

mercè ha dit...

Aquesta amanida és completíssima, m'agraden molt tots els ingredients.A sobre hi ha rap...ummmm, boníiiiissima!A reveure!

Josepb.Menja de bacallà. ha dit...

Anna; Molt bé aquest rap, que tant pot servir de primer com de segon, està d'alló tant i tant bé.
Que vaig de gust Anna¡¡:-D

Visc a la Cuina ha dit...

Quin plat que ens proposes noia! Una amanida boníssima i amb rap, molt sana i saborosa!

LA COCINERA DE BETULO ha dit...

M' agrada aquesta amanida i acompanyada amb el rap a la planxa encara més, pot servir de plat ùnic.
Petons.

Eva Flores ha dit...

un plat perfecte per les calors que tenim ara.
pt!

Teresa ha dit...

El rap està molt bo, però l'acompanyament d'aquesta amanida té molt bona pinta!

Gemma ha dit...

Mm.... gairebé prefereixo la guarnició que el rap, je je je... les panses, el formatge, el codony, els pinyons, l'alfàbrega.. tot combina super bé i amb gustos molt mediterranis. una recepta molt bona!

dolorss ha dit...

Bona recepta, si senyora, el millor és que sense anar a les clases estic aprenent molt!!!

Gràcies per compartir.

Petons

Lídia ha dit...

jo dic igual que la dolorss, gràcies a tu ens estas ensenyant el que estàs aprenent a les calsses
gràcies

CAN JOAN I SARA ha dit...

Sincerament, un aspecta fantástic i ben segur que molt bó !!!
Una abraçada
Joan i Sara

No tot són postres ha dit...

Magnífica amanida per acompanyar un magnífic rap.
És un primer o un segon... millor un plat únic que s'ha de mantenir la línia, jejej
PTNTS
Dolça

PILAR ha dit...

Aquest rap es tot un descobriment. A casa els hi agrada molt el rap i amb aquest acompanyament segur que ho disfrutem molt.
Petons!

glutoniana ha dit...

Com no m'agrada el peix, em podries fer una miqueta amb patates? :)

ANNAFS ha dit...

MaryLou,

Donçs a veure com et surt, segur que mot bo!

Glòria,

Sí i tant que sigui de l' Oriol Rovira és garantia d' èxit. En tinc moltes per fer i publicar, bé algunes ja fetes i tot, l' únic que falta és temps... De mica en mica segur que sortiran totes...

Mercè,

L' alfàbrega li dóna un gustet molt bo, jo no m' ho pensava...

Josepb

Es que més aviat pot ser un plat únic, donçs crec que és un àpat ben complet una amanida i un tros de peix..

Visc a la cuina

El rap és un peix que ja és molt gustós sol, amb aquesta amanida és realment deliciós...

Ana,

De fet és cert que pot ser un plat únic, i ben complet.

Eva,

Sí, aquesta amanida és molt refrescant i ve molt de gust a l' estiu..

Teresa,

A mi gairabé m' agrada més l' amanida que el rap, que jo sóc molt de verduretes...

Gemma,

A mi em passa el mateix, ja li dic a la Teresa. L' amanida la trobo molt bona, i en viag fer més perque me'n sobrés per mi.

Dolors,

Vam aprendre moltes coses, a veure si les puc anar posant...

Lídia,

Ho tinc tot anotat, espero no oblidar res i anar fent receptes de curs...

Joan i Sara,

Moltes gràcies.

Dolça,

Sí que s' ha de mantenir la línea i jo crec que aquesta amanida amb el rap a la planxa va prou bé, sobretot si, com tu diu, la posem de plat únic, i sense pa.

Pilar,

També ho podriem fer amb algun altre tipus de peix, però el rap és molt bo, i si el proves amb aquest acompanyament segur que t' agradarà molt.

Glutoniana,

Donçs per a tu amb unes patatetes o amb un cigrons, segur que també és molt bo!

MOLTES GRÀCIES PELS VOSTRES COMENTARIS. PTNS.