diumenge, 22 de novembre del 2009

TRONC DE XOCOLATA RÀPID (sense forn)


Voleu improvitzar unes postres o un berenar ben fàcils de preparar? Amb ingredients que segur que teniu a casa, fareu feliços als més petits, que també us poden ajudar.I segur que els més grans també estaran encantats de menjar-se'l.
Aquesta recepta és del llibre de la Lluïsa Jover "Pastissos sense forn", molt recomanable, ple de propostes molt bones.
L' he adaptat als gustos de casa nostra.

INGREDIENTS

1 paquet de galetes tipus maria, rodones.
crema de xocolata (nocilla, nutella,...) també podria ser crema pastissera, melmelada...Jo vaig fer servir nocilla de dos colors.
200 grs. de xocolata negra per desfer
75 grs. de mantega
una mica de llet


PREPARACIÓ

Posem una mica de llet en un plat . Agafem una galeta, la suquem per un banda en la llet (només uns moments, no s' han d' estovar) i per l' altra l' untem amb la crema de xocolata. Les anem amuntegant.

Emboliquem el tronc de galetes amb un paper de plata. El deixem a la nevera una estoneta.

Mentrestant, fem desfer la xocolata i la mantega al bany maria o al microones.
Posem el tronc damunt una reixeta, amb un plat a sota i hi aboquem la xocolata.

Podem fer-li ratlles amb un forquilla. El deixem a la nevera una estona perquè es prengui la xocolata. El decorem al gust. A l' hora de tallar-lo hem de fer-ho al biaix.

20 comentaris:

Margarida ha dit...

Qui ho diria, oi?
I jo que em pensava que era un mini braç de gitano! I és que a vegades ens compliquem massa la vida. Segur que estava boníssim!
Petons

Cristina ha dit...

Això sí que és anar ràpid i com bé dius amb ingredients que tenim a casa. T'ha quedat molt maco!

Pepin ha dit...

Hola Anna,
Molt senzill i molt bo. Aviat ho faré pels nens.
Salut,
Pepin

Josepb.Menja de bacallà. ha dit...

Anna; A mí segur que m'agradaría, sóc el més petit de la casa i em ferien molt content... bona idea aixó de sucar-ho amb galetes, trobo que queda molt bé de fer, ràpid i zencill. Que vagi de gust Anna¡¡ Josepb.

PILAR ha dit...

Que bona!!!! Una idea fantàstica. Li diré al meu fill que segur està encantat d´ajudarme a fer aquest pastis "per llepar-se el dits" com ell diu. Al tallar-la al biaix, no es trenca?
Petons!

La cuina vermella ha dit...

ooooh, quin divertimento més xulo i més bo. Enhorabona.

Rosa ha dit...

Ummmmmmmmmmmmmm que rico y buenoi de hacer, este lo haré en cuianto pueda, y lo que pienso hacer pero ya son las croquetas de setas.
Un besito Anna y feliz semana

Eva Flores ha dit...

és genial! un postre de galetes ràpides, i quina presentació.
pt!

Gemma ha dit...

Em sembla que són les primeres postres que vaig aprendre a fer quan era petita, i segueix sent una de les millors receptes que conec! ;)

bajoqueta ha dit...

He vist esta recepta per molts llocs i veig que era un clàssic de fa anys :)

T'ha quedat molt bonic i mira si és sense forn millor que millor.

dolçosdesdecasa ha dit...

M'ha agradat la idea! i ha d'estar boníssim. t'ha quedat molt bé. me l'apunto.
Gràcies i salutacions (des de comacasa-res)

Glòria ha dit...

És ben cert que aquestes postres triomfen entre la canalla. I entre els que ja no ho som, també, no et sembla?.

Mercè ha dit...

Quan he començat a llegir, he pensat i com ha fet aquest tronc sense forn? jajaja Molt bona!! I de ben segur que als més petits, encantats!! (i els no tan petits, també. ;)
Petons!

Miel ha dit...

T'ha quedat genial!!! i mira que nés de senzilla la recepta!!! no sembla que es tracti d'unes simples galetes amb Nocilla,ha d'estar boníssim!!!

Petonassos

Miel

MAR ha dit...

Ostres és genial !!!!!!!!!! Aquest cap de setmana el faig segur, la peke li encantarà i al pare encara més ... m'encanten les receptes que els ingredients sempre els tens a casa !!

petunets

ANNAFS ha dit...

Margarida,

Fa efecte oi? I és ben bo.
ptns.

Cristina,

Es fa amb poca estona, i els ingredients els solem tenir a casa.


Pepín

Segur que estaran encantats que el hi facis.

Josepb,

Si ets el petit de la casa, segur que t' agrada aquest braç.

Pilar,

Quan les meves filles eren petites m' ajudaven sempre i els agradava molt. Ara "passen". Així que aprofita-ho ara.
Com que es suquen les galetes amb la llet i s' hi tira la xocolata pel damunt, les galetes s' estoven i no es trequen al tallar-lo.

Amics de la cuina vermella,

És molt xulo i fàcil de fer.

Rosa,

Venga anímate, i saltate la dieta por día, que no passa nada.
Un beso.

Eva,

Sí per fer unes postres ràpides, o un berenar improvitzat...

Gemma,

Donçs jo no les havia fet mai, fins que ho vaig veure en el llibre de la Lluisa, fa unes setmanes. Segur que repetirem.

Bajoqueta,

Donçs el que dic, que jo no les havia vis ennloc fins que va caure a les meves mans el llibre de la Lluisa. Molt interesant, per cert.

Dolçosdesdecasa,

Sí que és boníssim. I es pot farcir de crema, de melmelada...

Glòria,

Entre els més grans també triomfen.
a les meves filles els encanta.


Miel,

La idea és ben simple oi? Galetes, sucades amb llet i amb nocilla. Un berenar dels de sempre.

Mercè,

Sense forn, i ben fàcil, per fer contens els més petits i els més grans...

Mar,

Va, donçs anima't i fes-lo, que la teva peke segur que estarà encantada d' ajudar-te.


PTNS A TOTHOM I FINS AVIAT.

El cullerot Festuc ha dit...

Jo també pensava que era un braç de gitano! Super original!
Petunets,
Eva.

No tot són postres ha dit...

Jejeej, saps quan el feia jo aquest tronc de xocolata de galetes? Quan treballava com a mestra de primària era un dels treballs que feiem a la classe de 1r.
PTNTS
Dolça

dolorss ha dit...

Que bo!!!!! , sense coure, sense foc, sense feina, … es menja sense gana!!!
1 petó

Joaquina ha dit...

Buscaba una bona recepta fer fer aquest tronc,... i mira per on, felicitats pel blog, hem faig seguidora teva m´agrada tot el que fas. Salutacions,