dimarts, 29 de desembre del 2009

XURROS


Una recepta ben fàcil per fer uns xurros per esmorçar o per berenar, amb xocolata desfeta.
Jo faig servir un bol d' esmorçar com a mesura, i me'n surten per nosaltres quatre i no me'n sobren.
Si us agrada menjar-ne molts o sou més colla, aumenteu les quantitats.
Ha de posar-s'hi la mateixa quantitat, en volum, de farina que d' aigua i llet.
Com que no tinc xurrera, faig servir una màniga pastissera per fer els xurros. Queden molt bé encara que una mica primets, però així controlo més bé el punt de cocció.


INGREDIENTS

1 bol d' esmorçar o un vas gran amb 3/4 parts d' aigua i una de llet
El mateix utensili ple de farina
3 cullerades d' oli d' oliva
1 pessic de sal
oli de girasol per fregir
sucre per arrebosar-los.

PREPARACIÓ

Posem l' aigua i la llet amb el pessic de sal a bullir, quan arrenqui el bull, apartem del foc i hi posem l' oli i la farina de cop. Remenem bé. Deixem que es refgredi una mica.
Posem la pasta en una màniga pastissera o en una xurrera. Posem força oli a escalfar en una paella.
Anem fent els xurros, tirant-los directament en l' oli calent. Fregim fins que estiguin ben dauradets.
Els podem fer ben llargs i després ja els tallarem.
Els arrebossem amb sucre.

17 comentaris:

la vella carmanyola ha dit...

oooooooooooohhhhhhhh Xurrossssss!

Pel dia 1 després de la "juerga" de cap d'any ;))

Genial

Miel ha dit...

Hola bonica!!!

La veritat és que no havia vist mai la recepta dels xurros!!! i em pensava que era molt complicada!!! ja veig que no!!! T'he de donar les gràcies per aquesta recepta!!! GENIAL!!!

Petonassos i feliç 2010!!

Miel

Gemma ha dit...

M'ha passat el mateix que a l'Anna, així que he vist la recepta he pensat... "Ideal pel dia 1, després de la festassade cap d'any!" je je je...
Amb la mateixa recepta faig els bunyols, però no he intentat mai fer-ho en forma de xurro... ho provaré :)

Fem un mos ha dit...

Una mes que creia que era difícil de fer-ne, per el dia 1 a la matinada ummmm.
Petons i molt Bon Any Nou.

Carme R. ha dit...

Hola Anna , sembla fàcil de fer, ho probarem!

BON ANY NOU!!!

Anònim ha dit...

hola!

mmm xurros!!! m'encanten!!

jo soc vegana (cosa que no m'impedeix passar-me per aquí, eh?! em serveix d'inspiració)amb la qual cosa no prenc llet de vaca, intentaré fer-los amb llet de soja a veure que tal el resultat!.

et fico als meus enllaços si no t'importa! gràcies!!

La cuina vermella ha dit...

Molta llum per aquest 2010, estimada amiga! Molts de petons i alegries.

Cristina ha dit...

Els xurros i els donuts els tenim pendents per fer el Marcel i jo.

Bon any 10!!!

Mai ha dit...

Molt Bon Any Anna!!!!!!!!

Llàstima que ja sigui l´hora de dinar i que fer-me xurros per mi sola sería una bojería però haguessin anat molt be aquesta matinada quan he acabat de treballar a les quatre.
una abraçada molt forta bonica

Eva Flores ha dit...

Feliç Any Nou!
No m'hauria fet res començar l'any amb uns xurros cassolans amb xocolata, què bons!
pt!

josepb. ha dit...

Anna; Un esmorzar diferent, veus? està bé aixó. Que vaigi de gust Anna¡¡. Josepb.

ANNAFS ha dit...

Hola!!
Primer de tot, molt bon any nou a tothom.
I sí, aquests xurros són ideals per la matinada del dia 1, després de la festa de fi d' any.
I també com a esmorçar o berenar.
Animeu-vos a fer-los, que són molt bons.
PTNS i GRACIES PELS VOSTRES COMENTARIS.

Veganrock: crec que si hi poses llet de soja també t' anirà bé o sinó, sense llet, només amb aigua. Com vulguis.

Margarida ha dit...

Ohhhh, només faltaven els xurros! Amb lo que m'agraden!
Tu ens vols engreixar, o què?
I sucats amb xocolata, mmmm!!!
Bon Any!

glutoniana ha dit...

A qui no li agraden els xurros?

M'ha fet gràcia amb lo de "me'n surten per nosaltres 4 i no me'n sobren". Com han de sobrar amb la bona pinta que tenen!

El cullerot Festuc ha dit...

Xurros per esmorzar!!! M'apunto Anna!!!
Petunets i bon any!
Eva.

Teresa ha dit...

Aquesta recepta m'ha engrescat i la provaré de fer.Ja t'explicaré el resultat.

Fanni ha dit...

Hola des d'Alaior( Menorca), avui darrer diumenge per omplir el capvespre hem fet xurros.Em pensava seria molt díficil, però no! La veritat és que la recepta està molt encertada i han sortit boníssims!
Moltes Gràcies