diumenge, 15 de març del 2009

SANGRIA DE VI



Ahir va tocar sopar amb els amics. Van venir a casa i vaig fer un sopar informal i fàcil: pa amb tomaquet, embotit (totalment casolà, fet per nosaltres), truites i patés.

Per acompanyar tot aixó, tenia ganes de fer sangria. I com que semblava que hi quedava millor la de vi que la de cava, la vaig fer de vi. Els va agradar i em van demanar la recepta.

Els vaig dir que la vinguéssin a buscar al meu blog i... Aquí la teniu.


No queda amb un gust gaire fort, i baixa molt bé, però compte de no beure' n massa...


Suposo que també es pot fer amb vi de tetra brik però guanya molt si la fem amb un vi de bona qualitat.


INGREDIENTS


1 ampolla de vi negre de 3/4 de l.

1.5 l. de refresc de taronja sense gas.

50 ml. de ginebra

50 ml. de cointreau

50 ml. de conyac

sucre al gust

1 taronja


PREPARACIÓ


Posem la taronja ,tallada a trossets, amb la pela i tot, a macerar amb els licors i el sucre ( 3 cullerades de moment i després la tastem per si ni falta més). Ho deixem una estona i ho aboquem en una ollla o recipient gran. Hi aboquem també la taronjada i el vi. La posem a la nevera fins al moment de servir-la.


3 comentaris:

Lídia ha dit...

m'encanta la sangria i acompanyada amb un bon embotit cassolà.......no es pot demanar més.
Però com tu dius, s'ha d'anar en comte alhora de beure peruqe puja molt aviat al cap jajajajaja

Gemma ha dit...

La sangria és perfecte per a un sopar d'amics. Entra que ni te n'adones i tothom acaba alegre i ben content :)

ANNAFS ha dit...

Manresa,

A mi també m' encanta la sangria però baixa tant bé que...

Gemma,

Sí que va ser un bon sopar, i alegre i amb una sobretaula bastant llarga...