diumenge, 27 de novembre del 2016

SOPA DE SALMÓ-LOHIKEITTO

Aquest estiu vam viatjar a Finlandia. Em feia molta il.lusió, és un país que sempre havia volgut visitar. Tant poqueta gent, tants llacs, tantíssims arbres...
Vam fer com fan els finlandesos, vam llogar una cabana, una cottage, al bosc al costat d' un llac. Amb sauna, llar de foc, barbacoa...Postes de sol precioses, colors increibles del cel que canviaven a cada moment.
Alguns àpats els vam fer a la cabana: compràvem productes locals als mercats, i els cuinàvem a la brasa. 


Vam tastar les grillimakkara, unes salsitxes tipus franfurt que les vam sucar amb mostassa de diferents menes. Vam menjar patates, pèsols (què bons eren!), rossinyols, molt salmó, pa de cibada i peixos fumats ( moooolt fumats, no ens van agradar massa),  maduixes, gerds...                                                        amb un gust deliciós...



La sopa de salmó,  la vam menjar a la plaça del mercat, la kauppatori, a Helsinki, en un xiringuito ambulant, dins una carpa, taules amb hules (no ' agraden els hules, però aquests els vaig perdonar) ben acolorits, taules petites, finlandesos menjant sopa, tot molt estret i atapeit... l' esquena del veí del darrera et feia de raspatller, 12 graus, fresqueta, aquell dia havia plogut i just començava a sortir el sol. Olor de mar, d' espècies, de salmó cuit....Finlandia em va enamorar i espero poder tornar-hi alguna vegada al l' hivern.


Aquesta recepta l'he adaptat de diferents versions que he anat llegint per internet, és molt fàcil de fer i surt molt bona. Si us agrada el salmó, no dubteu de provar-la.

INGREDIENTS  

1 ceba
1 porro
4 patates
4 talls de salmó (jo vaig fer servir lloms de salmó)
200 ml. de crema de llet
brou de peix
sal, pebre,oli d' oliva
anet (jo no en tenia de fresc i n'hi vaig posar una cullerada de sec)

PREPARACIÓ

Ratllem la ceba i tallem el porro petit a rodanxes.Tallem les patates a trossos. Posem oli d' oliva en una olla i saltegem el porro i la ceba. Afegim les patates i cobrim tot amb brou de peix. A mitja cocció afegim l' anet i tot seguit el salmó a trossets, net d' espines i pells. Si veiem que hi falta brou, n' hi afegim ( ha de quedar caldós, una sopa). Per últim, incorporem la crema de llet, deixem que bulli, rectifiquem de sal  i afegim un pols de pebre.


8 comentaris:

Amadeu (LaFábricaDeCemento) ha dit...

Tinc a ma filla passant un any a Finlandia. Li he de dir que provi aquesta sopa que fa molt bona pinta! Una abraçada!

VISCalacuina ha dit...

Jo també he estat a Finlàndia i és un país per quedar-ne ben enamorat, tal com dius, i també vaig provar aquesta sopa, gràcies per la recepta!

La Cuina de l'Olga ha dit...

El salmó no em xoca gaire però aquesta sopa sí la faré! Un viatge preciós, Anna!
Petonets,
Olga

Palmira POM ha dit...

La sopa té molt bona pinta però el cottage a Finlàndia!! Quina passada això són vacances com m'agrada!
Petons i bona setmana
Palmira

Bruixes a la cuina ha dit...

M'agrada la idea!!! De la sopa i del tipus de vacances! Clar que sí: a gaudir de la natura i del peix!! La recepta sembla fàcil: la farem!
Petons

No tot són postres ha dit...

Ei...que t'has oblidat de dir que agafàveu els rossinyols al costat de la cabana 😂😂😂😂,quina enveja de viatge Anna!
I la sopa, deu ser ben bona!
Ptnts
Glòria

lolines ha dit...

Un viatje espectacular.
La sopa fa una molt bona pinta.

CANAL COMO SE HACE ha dit...

T'he conegut per casualitat, però ha estat molt gratificant. Tens molta raó en el que menciones quan viatges es descobreix moltes coses i entre elles la gastronomia del lloc. Preciós viatge i excel·lent article, un beset