divendres, 8 d’abril del 2016

BACI DI DAMA




Sí, avui us porto la recepta dels Baci di Dama, petons de dama... No us sembla un nom molt bonic per unes galetes delicioses? Són d' origen italià, concretament de la regió del Piamonte,  i veureu aquests Baci di dama no són  complicats ni molt menys, només una mica laboriosos.
I aquesta recepta us he de dir que és gràcies al repte de dues companyes blogueres, ganxetes elles; alegres, simpàtiques i guapes,  la Glòria de "No tot són postres...a la cuina" i la Marta de "Pa de nous". Resulta que la Marta va anar de viatge a Flòrència i va portar uns exemplars de "Biscotti e dolcetti" de Margherita D' Ayala Valva i Matteo Mattei. Un d' ells, i gràcies a una mena de cadena per intercanviar llibres,  va anar a parar a Olvan, a casa meva... Moltes gràcies Marta!!! I llavors va ser quan  va sorgir la idea de fer una recepta a tres bandes. La mateixa recepta, tres blogs diferents, tres blogueres amb moltes ganes de  fer invents a la cuina, i a més publicar la recepta avui mateix totes tres, quan tot just demà gaudirem d' una trobada bloguera a Girona.
Elles dues són un parell de cracks, espero que la meva versió estigui a l' alçada. 
Vaig seguir la recepta original, però com que no tenia fècula de patata hi vaig posar patata cuita, ben escorreguda i aixafada recordant que faig el mateix amb els panellets. 

I m' he permès fer-ne uns quants amb xocolata blanca enlloc de negre... I què bons!!!
Ah! Em fa gràcia explicar-vos que quan vaig fer les fotos, estava buscant una tassa que hi quedés bé i... vaig trobar aquesta amb la impresió d' una "dama" i que té més de 100 anys... és la única supervivent d' un joc de tassetes que tenia la meva àvia. No cal que us digui el gran valor sentimental que té!


INGREDIENTS 

125 gr. de farina d' ametlla
125 gr. de sucre
125 gr. de mantega
125 gr. de farina
125 gr de fècula de patata ( la meva versió, amb  patata cuita i aixafada)
1 culleradeta de d' extracte de vainilla  ( podeu substituir-lo per sucre avainillat)
50 grs. de xocolata negra
50 grs. de xocolata blanca 
2 cullerades de mantega



PREPARACIÓ

Barregem tots els ingredients, menys la xocolata i les cullerades de mantega.  Fem boles petitetes i les posem a la plata del forn coberta amb paper o untada de mantega. Els fem coure al forn preescalfat a 190ºC durant uns 20 minuts.
Fem desfer les dues  xocolates i la cullerada de mantega per separat,  al microones  o al bany maria. Posem la xocolata damunt d' una galeta i la tapem amb l' altra. Les deixem refredar a la nevera. 
Trigareu molts dies a fer-los?


7 comentaris:

Marta Padenous ha dit...

Anna crack!!! Q bones eh? Un plaer portar-te el llibre! A casa van volar!
I quina tassa 100 anys!!
La Glòria diu q quan fem un altre recepta??
Ptnts

Bruixes a la cuina ha dit...

Anna els Baci us han quedat a totes fantàstics!! Qui n'arreplegués uns quants!! :) Però mira, si la recepta i la vostra proposta m'agrada, encara m'agrada més haver descobert el teu bloc! Noia... és que em falta temps per poder fer d'exploradora per la xarxa. I no pensis que no em fa ràbia perquè sóc conscient que em perdo blocs espectaculars!!! Però vaja... una una no dóna per més! :)
Igualment, ara ja sóc a aquí i em quedo!!
Una abraçada

No tot són postres ha dit...

Tu si que ets una crack Anna!!!!quina solució més enginyosa per substituir la fècula de patata.
I la tassa...que xula!!!!
Ptnts
Glòria

GEMMA ha dit...

Son de començar i no parar aquets Baci...
T'han quedat molt bé!!
Petons

Cristina ha dit...

Us acabareu el llibre!!...llàstima que no els puc provar.

La Cuina de l'Olga ha dit...

Sou unes cracks les tres!!! Enhorabona pel repte! Em quedo esperant la següent recepta!
Petonets,
Olga

Palmira POM ha dit...

Us han quedat genials a totes ! I personalment m'han portat molts records de quan viviem a Itàlia. l'oloreta del carrer quan el fornaio preparava els bacis per la botiga...
Petons
Palmira