dimecres, 16 de desembre del 2015

TORRONS DE XOCOLATA DOLÇOS-SALATS



Des que vaig veure la recepta al llibre "Cuina de Nadal i festes tradicionals" de l' editorial Ciro Edicions que tenia ganes de provar aquest torrons. La combinació de dolç-salat sempre m' ha semblat interesant i com que els torrons molt empalagosos i dolços tampoc m' agraden massa, vaig pensar que aquests serien una bona solució. El de xocolata negra i oli d' oliva, m' agrada especialment. Sempre he estat molt fan del pa amb xocolata, oli i sal i aquest torró m' hi fa pensar. Només cal que utilitzeu xocolata de qualitat i un bon oli, aquest que vaig fer servir és exel.lent, regal de la Glòria.


TORRÓ DE XOCOLATA NEGRA AMB OLI  I  SAL

INGREDIENTS

150 grs. de xocolata negra ( millor que no porti sucre afegit)
75 ml. d' oli d' oliva
sal gruixuda
pipes pelades
blat de moro torrat (kikos)


PREPARACIÓ

Foneu la xocolata al microones (sempre en intervals molt curts de temps,  uns 30 segons i remenar, així fins que estigui desfeta, per no cremar la xocolata). Podeu fondre-la també al bany maria.
Afegiu l' oli mica en mica i remeneu.
Aboqueu en un motlle ( jo vaig servir briks de llet que parteixo per la meitat en horitzontal).
Deixeu refredar uns minuts a la nevera perquè agafi una mica de consitència i no s' enfonsin massa els fruits secs, i quan encara no s' hagi pres la xocolata,  hi afegiu les pipes, els kikos i per últim la sal gruixuda. 



TORRÓ DE XOCOLATA AMB  FRUITS SECS


INGREDIENTS

150 grs. de xocolata amb llet
10 grs. de mantega ( 1 cullerada de postre)
Panses de Corint
Orellanes
Cacahuets
Anacards



PREPARACIÓ

Foneu la xocolata amb la mantega al  microones en intervals de 30 segons ( 30 segons, remenar, 30 segons, remenar… per evitar que se’ns cremi). També la podem fondre al bany maria.
Aboqueu la xocolata en un motlle.
Escampeu  els fruits secs per damunt la xocolata.
Deixeu refredar a la nevera.

3 comentaris:

No tot són postres ha dit...

Jo estic en plena producció Anna!!! Gràcies per "encendrem la llumeta" de com posar-hi l'oli.
PTNTS
GlòRIA

La Cuina de l'Olga ha dit...

Mmmmmmm.....jo m'apunto el dels quicos!!!!
Petonets i bona setmana, Anna!
Olga

glòriacookies ha dit...

Ei hola guapa, jo tb n'he fet un d'arròs inflat, però aquest de kikos fa molt bona pinta! besets