dilluns, 15 de setembre del 2014

PASTA DE FULL AMB FRUITA I CAMAGROCS


Es la primera vegada que faig servir els camagrocs en una recepta dolça. Bé... camagrocs o qualsevol tipus de bolets. Suposo que és la falta de costum, però avui he volgut provar aquesta combinació una mica agosarada. M' he inspirat en una recepta del xef berguedà Miquel Màrquez, del llibre "Cuina catalana dels bolets".
El camagroc és un bolet molt aromàtic i lliga molt bé amb les fruites, ha estat tot un èxit!


INGREDIENTS

400 grs. de camagrocs 
600 de fruita variada (jo hi he posat préssecs,nectarina, pomes i raim)
2 làmines de pasta de full (les he fet servir rectàngulars, però també poden ser rodones: us sortirà una coca rodona ben bonica també)
75 grs.sucre moré, i una mica més per espolsar per damunt
50 grs. de mantega
3 cullerades de melmelada d' albercoc
1ou per pintar la coca

PREPARACIÓ

Tallem les fruites a daus petits, posem la meitat de la mantega en una paella i hi aboquem la fruita. Deixem que es faci a foc lent. En una altra paella amb l' altra part de la mantega saltem els camagrocs (en podem reservar 4 o 5 per decorar), els piquem petitets amb les tissores i els afegim a la barreja de fruites. També incorporem el sucre i la melmelada. Deixem que es vagi fent a foc lent, remenat ben sovint perquè no s' enganxi. Esperem que quedi ben confitada la fruita. I reservem.


Engegem el forn a 180 ºC
Posem una làmina de pasta de full a la plata del forn. Hi aboquem la barreja anterior deixant una vora d' un centímetre per tancar-la. Posem l' altra làmina al damunt i tanquem apretant amb els dits i cargolant una mica cap a dintre. Pintem amb ou batut i espolsem amb sucre. Amb unes tissores fem petits tallets a tota la làmina de full i hi podem posar uns camagrocs en cru per decorar. 
L' enfornem durant uns 25-30 minuts a la part baixa del forn. Controlem que no se'ns cremi.
Deixem refredar i ja en podem gaudir!!

12 comentaris:

lolines ha dit...

quina combinació mes sorprenent, m'agrada la idea.

Margarida ha dit...

Una coca boníssima i amb na combinació sorprenent. Original la decoració amb camagrocs.
Petons

La Cuina de l'Olga ha dit...

Quina proposta més atrevida!!! Ha de ser una combinació sorprenent, sorprenent!!!
Salut!!!
Olga

LA COCINERA DE BETULO ha dit...

Sorpren, però es una bona combinació, jo vaig fer una vegada uns bombons.
Petons.

Gemma ha dit...

A mi el primer cop també em va sorprendre molt, vam combinar els camagrocs amb poma i ens va encantar!
M'apunto la teva recepta, que amb la pasta de full ha de quedar espectacular i molt original.

Miquel ha dit...

Sorprendente combinacion y desde luego anima a probarlo.
Peto

les receptes que m'agraden ha dit...

Ostres que original, no ho havia sentit mai, això ho haig de provar! Una abraçada !

Les receptes que m'agraden

Cristina ha dit...

Comparteixo opinió....Quina combinació més original!...será qüestió de provar-lo.

mamilu ha dit...

Camagrocs en dolç...amb sembla una proposta excelent...aixo no mu puc perdre !!!!
Petonetssss.

No tot són postres ha dit...

M'encanta... ara només em cal saber trobar els camagrocs!!!
PTNTS
Dolça

Eva ha dit...

Quin farcit més original, no se m'hagués passat mai pel cap i això que fa una pintassa tremenda!!

Raquel Galin ha dit...

Tiene una pinta increible, que ganas de prepararla!!.
Me quedo de seguidora tienes un blog que me encanta!!
Un beso