diumenge, 17 de març del 2013

PASTA DE FULL AMB....


Sempre guardo unes làmines de pasta de full a la nevera o al congelador. Quan he de fer unes postres ràpides perquè disposo de poc temps o he de fer-ne per a molta gent,  m' agrada decantar-me  per la pasta de full que es pot preparar de tantes maneres. Ja sigui farcida  amb poma o amb cabell d' angel,  amb crema o  xocolata,  em fa quedar bé i agrada a tothom. 
La recepta la vaig veure al bloc "QUIMA-LES MEVES RECEPTES" 
El dia que vaig fer aquestes de la foto erem una bona colla i en vaig fer dues  farcides de poma i dues farcides de cabell d' àngel.


INGREDIENTS 

1 làmina de pasta de full rectàngular
ou batut

Pel de poma: 
2 pomes tallades primetes
canyella
mantega
sucre
cireres confitades per decorar

Pel de cabell d' àngel: 
1 llauna de cabell d' àngel
unes ametlles filetejades per decorar 

PREPARACIÓ


Estenem la pasta de full amb el paper que hi va a sota . Ens imaginem la pasta dividada en dues parts horitzontals i en una banda a tot el llarg hi posem la poma o el cabell d' àngel (o la xocolata, melmelada, crema....). A l' altra banda hi fem uns talls amb un ganivet. Si la fem de poma, hi posem a damunt  la poma sucre, una mica de canyella i uns trossets petitets de mantega. Humitegem tota la vora amb una mica d' aigua perquè s' enganxi millor, tapem amb l' altra banda de la pasta i segellem amb l ' ajut d' una forquilla. 
La pintem amb ou batut, hi escampem les ametlles filetejades o les cireres  (o el que vulguem per damunt) i una mica de sucre, la pasem a la plata de forn amb el mateix paper i la posem al forn a 190 º durant uns 20-25 minuts. 


Sempre utilitzo la pasta de full del Lidl, no és per fer-ne publicitat ( que a mi no m' hi va res de res) però funciona molt bé i per fer aquestes pastes té un format molt adequat.

20 comentaris:

Laia* ha dit...

A casa també sempre tenim un parell de làmines de pasta de full.
Com bé has dit, és ideal per satisfer algun invitat que ve d'imprevist! :D
He de confessar que és un dels meus ingredients preferits, tant per dolç com per salat, se'n poden fer tantes coses que n'estic enamorada, hahaah

Molts petons :)

mercè ha dit...

Ara mateix en compto 4 masses del Lidl a la nevera... va de conya!. M'agrada molt fer coses dolces i salades amb ella i m'acabes de donar bones idees amb aquesta poma amb la canyella i els daus de mantega que segur la deuen fer més melosa!. Els talls horitzontals la fan molt bonica a la vista!, A reveure1

LA COCINERA DE BETULO ha dit...

Les faig igual que tu, es molt fàcil i ràpid de fer i sempre quedes bé.
Petons.

Anònim ha dit...

avui ne fet una de cabell d'àngel i fruits secs salats i dols i la faig
igual que tu

mariatem ha dit...

Que pinta, con el hojaldre quedan unos postres de lujo.
Besos

Miquel ha dit...

buenas siempre y me ha gustado este corte horizontal queda muy bien.
bona setmana
peto

mamilu ha dit...

Un homenatge a la señora pasta de full digues que sí, se li treu bon profit amb tot, aquestes pastes han quedat de luxe!!!!
Petonets.

Cristina ha dit...

Ostres que bones! Jo també acostumo a tenir sempre pasta de full a la nevera o al congelador, ja que de vegades, quan no saps gaire què fer, aquesta pasta pot ser una bona solució i és que queda boníssima amb tot! A casa ens agrada molt :)

Aquestes coques t'han quedat fantàstiques, segur que estaven delicioses!

Una abraçada i bona setmana guapa!

QUIMA ha dit...

Ana t'han quedat perfectes ...tenen una pinta. Jo també faig servir sempre la del Lidl, perquè desprès de provar-ne vaires es la que més m'agrada.
Gracies per la citació.
Petons

Gemma ha dit...

A mi mtambé m'agrada tenir sempre una pasta de full al congelador, és molt pràctic i et soluciona qualsevol imprevist.
Les de poma han de ser delicioses!
I t'han quedat molt boniques.

Tapa't de tapes ha dit...

Queda molt bonica, tallada així. Ja la vaig veure al blog de la quima, em va sorprendre. T'han quedat molt boniques!

Alfons ha dit...

segur que tota la colla va quedar ben satisfeta amb aquetes llepolies....una abraçada

Reme y Núria ha dit...

Tenir una base de hojaldre soluciona molt un imprevist, aquestes et van quedar estupendes.
Petons

Silvia TC ha dit...

m'agradat molt , bonissimes, bona seetmana!

VISCalacuina ha dit...

Quin desplegament més temptador, són precioses!

chefgonin ha dit...

Interesante receta, buenas fotos, muy apetitosas, me gusta tu blog tiene muchas variantes y es de gran calidad.. Te invito a visitar mi blog de Valencia, con recetas tradicionales de la Comunidad Valenciana.

http://valenciagastronomic.blogspot.com.es

Esta semana "la receta de los buñuelos de calabaza " y la semana que viene “La mona de Pascua de Valencia” ¿te lo vas a perder?

Además, si te gusta la gastronomía valenciana, puedes colocar el código HTML que encontrarás en mi página en tu blog y tendrás acceso directo a mi blog, verás que chulo.

Felicitats per el teu blog de cuina m'agrada molt la manera que tens d'explicar les receptes,

PILAR ha dit...

Estic d'acord amb el que dius de la pasta de full del Lidl encara que jo no tinc el costum de guarda-ne una al congelador i a vegades ho surto correns a comprarla o ho deixo per un altre estona. La propera vegada que vagi al Lidl n'agafaré una per congelar.
Les teves t´han quedat estupendas.
Petons!

Cristina ha dit...

Em sembla que arribo tard, oi? M´agradamolt la pasta fullada amb poma per mi el millor ingredient, ja sigui amb crema o sense.

Catieu ha dit...

Que agraida és la pasta de full i bona. Jo sempre en tinc de congelada. Provaré aquesta de poma així tancada.
Petonets

Manel Baxerias ha dit...

Les làmines de pasta de full donen per molt, sobretot amb fruita o xocolata

Salut