diumenge, 1 de febrer del 2009

MOUSAKA


L' altre dia a la feina, la Silvia, em va dir que havia menjat mousaka en un restaurant i vaig recordar que feia temps que no en menjava. Així que vaig decidir fer-ne.

La mousaka és un plat grec. Però jo l' he modificat bastant, no crec que tant com perdre'n el nom... en fi...Espero que us agradi tant com a nosaltres.


INGREDIENTS


6OO Gr. de carn picada de porc (o barrejada amb carn de vedella).

3 Albergínies

1 Ceba

2 Cullerades de salsa de tomaquet.

Salsa beixamel.

Formatge ratllat per gratinar.


PREPARACIÓ


Tallem les alergínies a rodanxes i les deixem amb aigua.

Fregim la ceba triturada i, quan ja està feta afegim la carn picada. La deixem fregir. Salem al gust. Afegim la salsa de tomaquet.

Anem fregim les albergínies, prèviament salades. Jo les fregeixo a la planxa, ben calenta, amb una mica d' oli d' oliva. També es podem fregir en una paella però agafen més oli.

En una plata per anar al forn, anem alternant capes d' albergínies i carn picada, començant i acabant per les albergínies. Jo n' hi poso 3 d' albergínies i 2 de carn picada.

Aboquem la beixamel per damunt i espolsem amb el formatge ratllat.

Ho posem al forn a gratinar.



1 comentari:

Cristina ha dit...

Hola Anna!! Aquest cap de setmana provaré la teva mousaka. M'agrada molt i estic convençuda que tot i els canvis que dius hi has fet, ens encertaras el gust!!
Un beset :)